Dugaan Pada 15 Februari 2012


Assalamualaikum .. 
rindu nya nak menaip. rasa macam dah lama sangat tak menaip untuk blog. biasa lah kan. bila hidup kita dihujani bebanan yang sangat berat, rasa macam tak tertanggung. aku sendiri pun rasa macam tak mampu. tapi atas semangat yang diberikan oleh keluarga dan rakan-rakan , aku tabah dan cuba nak mengharungi dugaan tu. wokeywokey . aku dah nak mula bercerita, korang semua dah ready? mana popcorn? belilah sendiri der. malas kan. haha ~ jom2 layan citer sedih aku nieh ;p

 Pada tarikh 15 Februari 2012, waktu tu aku menetap di UiTM Shah Alam untuk seminggu demi menyiapkan lab yang dah lama tak terbuat-buat kan.So, aku pun bertolak ke kampus and sampai hari Sabtu. Stay sana memang best tapi menjadi igauan ngeri buat aku dan roomate aku. Nak tawu ape igauan ngeri tu?

:: Laptop kene curik bhai ! like a babeng u know! ::



aku pun tak tawu lah nak describe kan feeling aku masa tuh. Seriesly kawan-kawan aku cakap, aku dah macam ibu kucing hilang anak. Err ~ ade rupe ke? haha mesti kelakar muke aku time tuh. Aku dengan kawan-kawan aku tak tahu menahu pasal bende nie pada awalnya sebab pagi tu kitaorang macam biasa akan kunci pintu sebelum keluar pergi ke lab. Sebelum nie pun aku akan tinggal kan lappy tu kat dalam jew. tak bawa ke mane-mana. Entah macam mana , hari tuh hari yang sangat malang buat aku dan kawan-kawan aku bila lappy kitaorang bertiga telah pun hilang. 

#perhh ayat mcam dalam report polis ~ buwekkk ;p

Waaaaaa! meraung tak tentu pasal aku bhai. sial lahh kan . Bukan salah aku atau pun kawan-kawan aku. Pada mula nya aku fikir itu mungkin kelalaian aku sendiri, mybe aku terlupa nak lock pintu bilik. Bila kawan aku tegur pasal pintu bilik , baru kitaoang sedar yang bilik kitaorang dah dipecah masuk ! 

#wtf sape punyer kerje kan. like babeng!

Looks like macam kesan umpil pada pintu tapi pihak polis cakap kesan tu kesan tendang. Mana tak nyew lock tombol pintu tuh sampai bengkok dikerjakan. aku pulak lupa nak ambik gambar . aihhh ~ seriesly aku terkejot, mmber aku dah menangis and tak tentu arah. mulut aku jangan cakap lah , asyik nak menyumpah tak berenti. aku dengan sorang lagi kawan aku nekad buat report polis kat Balai Polis Bantuan UiTM Shah Alam.
lama jugak lah aku kat balai. setelkan report and then baru balik ke kolej.  

#harem harem kan. puihh kau bongok punyer pencurik!



Adoi, fobia giler malam tu nak tido situ. malam tu kitaorang tumpang tidor kat bilik mmber yang lain. aku menyesal sebab tak bawak lappy ke kelas hari tuh. hmm. yang aku hairan kenape timw kitaorg balik dari kelas tengahhari dalam pukul 3 lebih, kitaorang bertiga rase mengantuk teramat sangat ! macam makan ubat tido bhai >o<' pakat tido semuanya. kalau la kitaorang tak tido dan sedar awal lappy kitaorang dah HILANG, mybe boleh kesan cepat. aiyakkk ~ 

#my fault isn't ? so shit man !

tapi alhamdulillah, aku dgn mmber aku dah semakin tenang. I guess so right ? Perasaan rindu kat lappy hanya Allah s.w.t yang tahu sebab aku sayangg giler babeng kat Ash ! *my lappy names* terbayang-bayang aku menaip kat button keyboard dia. :'(

Aku harap sangat pada orang-orang yang mengambil barang-barang kepunyaan kami, tolong lah pulangkan.
Aku merayu sangat! Same-same lah kita berdoa agar orang yang bersalah akan mendapat balasan  yang setimpal. Aminnnn ~ 

Thanks aku nak ucap pada kawan-kawan aku sebab bagi moral support pada aku dengan kawan-kawan iaitu mangsa yang lain. Pada korang semua, jaga lah barang korang baik-baik. Kadang-kadang orang yang disekeliling kita pon kita tak boleh percaya. Seriesly muka baik tahap babeng, tapi HIPOKRIT ! puiiii ;p

bertaubat lah kamu sebelum terlambat. Selagi aku mampu berdoa supaya Allah s.w.t membuka pintu hati kau. 
jangan sampai kau sakit dengan lebih teruk lagi. Okay :) thanks for reads <3


#for those kawan-kawan, sorry kalau tak dapat online selalu macam dulu. blog pun mesti terbengkalai. Aku anggap ini semua dugaan aku nak exam final. Aku cuma berdoa harapkan yang terbaek dan keajaiban akan berlaku ke atas diri aku dan rakan-rakan aku. 


TOLONG JANGAN BUAT AKU HILANG KEPERCAYAAN AKU PADA KAU !




wassalam :)

1 comment:

hafiz said...

sorry org tak tahu pun benda ni jadi maaf ye. insyallah jumpa nanti saya doakan