♥ Our project will be going off to Melaka soon ♥




Melaka. Yay! Lama dah tak pergi sana. Well aku pergi bukan nak makan angin. Hoih aku pergi sebab project prototype kumpulan aku terpilih untuk masuk ni yang kat bawah ni ... Err...


sekali nak promote sebenarnya . Jom join , pihak sekolah menengah pun join , hantar wakil, hadiah lumayan , yuran pun berpatutan *cewahh ,macam jual barang sehh . walaupun aku bukan student campus UiTM Melaka tapi aku tetap bagi sokongan . Nak tahu lebih lanjut , klik RIID 2012


Taraaaaaa !! ._."
Haih, aku rasa serba salah nak pergi sebab TENGOK TARIKH LE KOME ! waaaa T__T
teringin nak join tapi time tuh tengah cuti sem. Should I go? It's a chances for us to get on the platform with others to show our abilites in textiles engineering. What a pity -.-


group aku buat loom gearing system. hmm. susah jugak lah nak fikir cara pembuatannya.
Chopps !! korang tahu tak weaving loom machine tu apa? Huuhuu
sori lupa nak explain kat korang. Err, pernah tengok mesin tenun kain tak? ha project group aku kena buat prototype mesin tu la. ala macam buat contoh mesin. Ni tgk gambarnya ._.


gambar ni 89% siap . huhu kitaorang buat dala skala kecik je ;)
Gearing system .


ha lebih kurang je kann ? tapi yang atas ni mesin tenun biasa. bukan untuk industri punya. kalau yang industri punya, design lebih kurang macam yang kat bawah ni .





So macam mana? apa pendapat korang tentang masa depan kitaorang sebagai Textile Technologies?
Seronok kan main mesin macam kat atas ni. aku dah tengok, aku dah rasa, aku dah alami macam mana berkerja dengan industri textile. Hmm. aku suka :D berbalik pada kisah prototype tadi, aku harap kalau aku dapat join exhibition tu, aku dapat tambahkan lagi pengalaman and dapat tanamkan lagi minat pada textiles technologies ni. aku share sebab semua benda ni menarik sangattt ~  satu rahsia aku nak kasi tahu korang.

Dunia textile ni berbeza. Peluang kita kat dunia luar pun besar. Peluang pekerjaan sangat luas dan permintaan kemahiran sebagai textiles technologies sangat diperlukan kat negara kita. Takda sapa lagi yang boleh bersaing dengan kita melainkan kita sendiri. Skop persaingan tu kecik jadi senang sangat nak menapak dalam textile industri.    
-Petikan ayat lecturer aku- 

Apa-apa pun usaha kena lebihkan ? kalau takda usaha, tak rajin, tak kreatif, macam mana nak berjaya.
Akhir kata , support us ! Yeahh ._.' bye.


  • Jom tengok bakal-bakal engineer textiles technologies :) huhu KLIK sini
  • Apa yang menarik dalam textiles? Jom KLIK SINI.



2 comments:

Unknown said...

terima kasih atas entri ini. serius ini 1st time aku dgr Textile Technologies. no offence :)
wish you luck. btw, ada masa, singgah lah kat UTeM.. hehehe

Unknown said...

ur' welcome :D thanks jugak sebab sudi baca. insya-allah akan pergi ke UTeM kalau ada masa lapang :)