Percutian di Pilahdelphia errrrrr -.-




Assalamualaikum ;D

Hey hey. Annyeonghaseyo  Exam belum habis lagi aku dah gatai tangan post entry baru. Mwahaha.  Tak sabar dah nak balik kampung, menikmati cuti semester yang hanya tempoh sebulan. Short sem l lah kan -.- lagi berape hari je lagi, paper last hari jumaat ni. Whoaaa takut siak !! hehe.


 dalam sibuk nak hadapi paper last pun aku sempat lagi sibukkan diri untuk pertandingan RIID2012 Melaka. Klik sini --> RIID Project kalau nak tahu lebih lanjut pasal pertandingan tu. Okay. 

Lepas setelkan hal untuk pertandingan tu kat Pejabat Pos Kuala Pilah, aku dengan FF pergi makan dengan gerai yang dikenali sebagai Pilah Corner. Dengar cerita, mee kat situ memang sedap.Try la. Perghh ! Memeyy sedakk ahh *dialek kelate kuor lew pulakk* aku order mee hailam. Nyum nyum. FF masing-masing order mihun sup dengan mee hailam jugak. F makan mihun sup sebab dia demam. Ish Ish. Sian. Lepas perut dah kenyang buntatt *buncit* , pergi pulak berjalan area CIMB Bank , usha kedai baju kat situ, pergi market bantai icecream Solero. Perghhh ! Tengahari panas tu dapat eskrem pulok kann. Hehe. Then, tak puas lagi  lepak situ, pergi pulak Taman Rehat Kuala Pilah. Aisyhh ! panas-panas rembangg berjalan pulok. Main macam budak-budak. Biase lew, zaman kecik dulu tak puas main. Udoh besor panjang gemok gedabak baru nak main macam-macam . Hahah. tak ingat nak balik rumah dah. Dah syok-syok main tu, aku baru sedar aku pakai baju kolej. Patut la makcik-makcik kat situ tengok semacam. Agaknya dia cakap, 

" Aii, badan dah besau panjang laghi , nak main jongkang-jongket !! student UiTM pulak tu. Apo nak jadi la dongan budak-budak sekarang "

Makcik-makcik, saya ni batak kuno sikit. Bhahaha.

Anyway, memang masyukk. Tak sangka aku dengan FF boleh lepak kat area Pilah je. Shopping. Makan. Lepak. Tak payah pergi jauh-jauh kat Seremban. Walaupun takda bowling, karaoke, KFC, atau PijjaHat *Pizzahut* aku tetap happy best ada kawan yang supportif sanggup happykan aku. sanggup teman aku pergi pejabat pos. Hehe thanks gengs :* muahh muahh ! FF



Okay, moral value nya, tak kire kat mana pun kita berada, dalam keadaan apa sekali pun ketika kita jauh dari keluarga, sahabat lah yang layak jadi ibu bapa, keluarga. Hargailah segala jasa pengorbanan sahabat kita :)  

ohh yea, aku sekali promote Kuala Pilah. Datang lew . walaupun entry ni idak ade gambor, tapi aku sarankan tempat nya banyak yang best. Kalau kome penoh dengor pasal  Jeram Ulu Bendul, kat Kuala Pilah lew tempatnyew. Moh ramai-ramai pakat pergi ea. Haha. *aku anak jati perak. so susah sikit nak cakap nogori. Den tak ghoti laie.* Heheh bwekkk !

*pesanan dibawa khas oleh bloggers ketot*

No comments: