Review Wonder Glow

Remember when I told for the last entry, about review k colly tu, nak baca? Klik sini.
Ada tersasul sikit nak review pasal satu produk yang agak suam-suam kuku, Wonder Glow. Okey, cerita pasal produk ni, masa mula-mula diperkenalkan, tak lah famous mana. Tak ramai yang berani cuba. Tapi bila dah popular, makin banyak pula yang ciplak ataupun bahasa laman sosial yang viral, fake. Produk tiruan ni lagi bahaya sebab mengandungi bahan kimia yang entah apa-apa. Sebagai testimoni yang dianggap berjaya oleh aku sendiri ialah, my sister😍


Biar aku bongkar rahsia pasal dia. Kulit muka kakak aku ni agak gelap masa sekolah dulu. Memang genetik family aku, yang perempuan ikut belah nenek aku. Boleh dikatakan semua adik-beradik perempuan aku kulit muka gelap sikit. Tambah masa sekolah dulu, naik basikal. Zaman sekarang mana nak ada dah, mak bapak dah senang. Hantar anak naik kereta. Naik bas sekolah lah. So nak dipendekkan cerita, kulit kami agak sensitif juga. Kering, tapi kurang berminyak. Jerawat jarang-jarang sekali nak tumbuh, kalau time period memang ada la setepek dua. Mungkn disebabkan kulit yang agak gelap, maka jerawat susah nak tumbuh. Ada orang cakap, kulit gelap ni susah nak tumbuh jerawat. Buktinya, cuba tengok remaja perempuan India, jarang jumpa kulit muka yang bermasalah. Normally semua okay.

Kakak aku ni obses pada kecantikan. Boleh dikatakan dia je yang berani ambil risiko cuba pakai produk-produk yang dijual online. Baik dari pakaian, gadget, sampai la produk kosmetik. Tapi alhamdulillah, semua okay. Takde kes yang berat sangat sampai kena pergi balai, sampai masuk hospital. Baru-baru ni dia cuba pakai produk Wonder Glow ni. Aku pun tak tahu sejak bila dia mula pakai tapi hasil memang tip top. Aku tengok pun jeles jugak. Yela, dalam ramai-ramai adik-beradik perempuan kulit dia nampak cerah sejak dia pakai WG tu. Masa mula-mula dia pakai memang nampak macam tak berkesan sebab kulit dia mengelupas, tapi tak lah teruk mana. Macam kering pun ada. Tapi lepas dah berapa kali ambil produk tu, muka dia bersih lembap. Takde dah mengelupas, kering. Jerawat pun takde. Parut pun hilang. Muka dia jadi warna pink. Ekekekeke.

Lawak pun ada tapi tu la kebenarannya. Ada setengah produk ni sesuai untuk certain kulit muka, so aku pun nak cuba. Dia bagi aku pakai, masuk harini, dah dua minggu. Alhamdulillah, ada kesan sikit la. SIKIT. Kulit aku tak kusam sangat. Parut pun dah start nak hilang. Aku stress sebab parut ni, almaklumlah tangan aku gatal. Ada jerawat sibuk nak picit. Lepas tu suka sangat makan kicap. Memang padan lah muka aku kan. Parut susah nak hilang.
Kulit aku rasa lembap lepastu mengelupas tu ada la sikit sebab permulaan kan. Agaknya buang sel kulit mati kot. Sebab tu dia mengelupas. Krim ada siang dan malam. Pahtu ada sabun sekali. Harga ? MashaAllah, memang mahal, sekotak seratus lebih, isi seciput je. Tapi normal lah barang mahal memang cepat berkesan, berkualiti la katakan. Ekekeke. Kakak aku jenis tak berkira asalkan dia puas hati. Nak letak gambar testimoni dia kat sini tak dapat, punya lah kedekut dia ni. Huh.



Next entry aku akan pastikan yang testimoni dia ada menempek kat sini. Chow. Salam ramadhan 💖 :)